Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Potřebujete poradit?

Poptávka a kontakty:

Poučení spotřebitele

Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů (ADR)

1/ INFORMAČNÍ POVINNOST PRODÁVAJÍCÍHO

Obecná informační povinnost

Dle § 14 odst. (1) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „ZOS“), „prodávající informuje spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, který je pro daný typ nabízeného, prodávaného, poskytovaného nebo zprostředkovaného výrobku nebo služby věcně příslušný. Informace musí zahrnovat též internetovou adresu tohoto subjektu. Jestliže prodávající provozuje internetové stránky, uvede tyto informace i na těchto internetových stránkách. Pokud smlouva uzavřená mezi prodávajícím a spotřebitelem odkazuje na obchodní podmínky, uvede informace podle věty první a druhé rovněž v těchto obchodních podmínkách“.

Prodávající, za předpokladu, že naplní dikci zákona, může způsob poskytování informací přizpůsobit charakteristikám svého podnikání. Jednou z forem, jak tuto zákonnou informační povinnost naplnit, mohou být i tzv. reklamační řády vydávané podnikatelem. S výjimkou oblasti telekomunikací, služeb finančního trhu a energetiky (podrobné vymezení v § 20e ZOS) je subjektem mimosoudního řešení sporů Česká obchodní inspekce.

„V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je

Česká obchodní inspekce

Ústřední inspektorát – oddělení ADR

Štěpánská 15

120 00 Praha 2

Email: adr@coi.cz

Web: adr.coi.cz “

Informační povinnost při vzniku sporu

Podle § 14 odst. (2) ZOS „v případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.“

Trvalým nosičem dat je jakýkoli nástroj, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi ukládat informace určené jemu osobně, a to způsobem vhodným pro jejich budoucí použití, po dobu přiměřenou jejich účelu, a který umožňuje reprodukci uložených informací v nezměněném stavu. V praxi se bude jednat především o elektronickou poštu.

Na našich pobočkách můžete platit platebními kartami.

Víme, že jste na tento druh platby zvyklí a tak jsme vyšli všem našim zákazníkům vstříc. Na všech našich pobočkách můžete platit bezkontaktně platebními kartami. 

Masarykovo náměstí 34
Chrudim 537 01

Provozní doba:
Pondělí – Pátek: 8:00 – 15:00

Pardubická 1495
Přelouč 535 01

Provozní doba:
Pondělí – Pátek: 8:00 – 13:00

Potřebujete pomoci? Volejte naši nonstop službu +420 776 86 86 00

Pohřebnictví a kamenictví. Po 14-ti letech praktických zkušeností zaměstnance pohřební služby Vám nyní nabízíme kompletní pohřební a hřbitovní služby na vysoké profesionální a etické úrovni za nejnižší ceny.

Naše pobočky:

Masarykovo náměstí 34
Chrudim 537 01 
Pondělí – Pátek: 8:00 – 15:00

Pardubická 1495
Přelouč 535 01
Pondělí – Pátek:  8:00 – 13:00